ATEST Ochrona Pracy

Wirtualne muzeum bhp

Sortowanie alfabetyczne.

Kalendarium

Rok 2013

Chcesz usłyszeć „kocham cię”? Dbaj o słuch!

 Dodano: 2015-06-26

 

          

      

2013-07-25  

Chcesz usłyszeć „kocham cię”? Dbaj o słuch!  

 

Zakończył się pierwszy etap realizowanej przez Kompanię Piwowarską kampanii „Bhp przestrzegam – wypadkom nie ulegam”, która rozpoczęła się w październiku 2012 roku. Firma postanowiła wzmocnić komunikację kwestii dotyczących bhp w browarach, organizując niebanalną kampanię informacyjną wykorzystującą między innymi… konsolę PlayStation. Kampania informacyjna skierowana do pracowników pionu produkcyjnego odbyła się we wszystkich trzech browarach firmy. Załogi browarów zapoznały się z sześcioma ważnymi komunikatami na temat bezpieczeństwa i higieny pracy. Dotyczą one takich zagadnień jak oznakowanie pojemników zawierających substancje chemiczne, wypadki na śliskich nawierzchniach czy używanie okularów, butów i rękawic ochronnych oraz stoperów do uszu. Zagadnienia były przedstawiane w sposób przyciągający uwagę i z humorem. Przykładowo, w przypadku zagadnienia dotyczącego używania nieoznakowanych pojemników z substancjami chemicznymi były to plakaty, mailing oraz konkurs na wewnętrznym portalu dla pracowników. Na plakatach widniała cukiernica z podpisem: „Nigdy nie używaj nieoznakowanych pojemników”. Dodatkowo w stołówkach oraz kuchniach pracowniczych pojawiły się dwie jednakowe cukiernice z plakatów, do których nasypano identycznie wyglądające cukier i sól. Do nich dołączona była podkładka z napisem: „W jednej cukiernicy jest cukier, w drugiej sól. Zaryzykujesz?”.
Jednak komunikatem, który pewnie najbardziej zapadł pracownikom w pamięć, był ten związany z noszeniem rękawic ochronnych. W browarach w Poznaniu, Tychach i Białymstoku rozwieszono plakaty oraz tablice przedstawiające rękawice z podpisem: „Każda poważna dyscyplina wymaga użycia rękawic”. Zachęcały one do udziału w zabawie zorganizowanej w piątkowe popołudnia w pubach firmowych. Pracownicy mogli zagrać na PlayStation w gry sportowe wykorzystujące różnego rodzaju rękawice, a przy okazji podyskutować o potrzebie używania rękawic do rozmaitych czynności związanych z produkcją i rozlewem piwa.
– Bezpieczeństwo w pracy, jak i w sporcie czy w domu jest najważniejsze. A rękawice odgrywają tu ważną rolę. Każdy z pracowników browaru wykonuje inną czynność, nie ma jednego rodzaju rękawic, które chroniłyby pracownika przed wszystkimi zagrożeniami – mówi Krzysztof Węcławski, starszy inspektor ds. bhp. – W Kompanii Piwowarskiej robimy wiele, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom. Eliminujemy i ograniczamy czynniki ryzyka występujące w środowisku pracy. Wprowadzamy nowe środki ochrony indywidualnej, co do których staramy się, aby były nie tylko bezpieczne, ale i możliwie wygodne. Jednakże wszystkie te starania na nic się zdadzą, jeżeli nie będziemy dostrzegać faktycznej potrzeby ich stosowania. Dzięki tej kampanii, w prosty i jednocześnie zabawny sposób zwracamy uwagę na korzyści płynące z używania „ochronników” – dodaje Marcin Tomaszewski, kierownik służby bhp w KP.  

 
  - 1 -